تاکنون حدود 35 جلد کتاب دربارۀ فیلمنامه نویسی در ایران منتشر شدهاست که از این میان فقط پنج کتاب تألیف نویسندگان ایرانی است که نشاندهندۀ میزان اهمیت آموزش فیلمنامهنویسی آکادمیک در ایران است. مؤلفان سعی کردهاند برخلاف کتابهای آموزشی و کلاسیک به شیوهای خلاقانه و انتقادی فیلمنامهنویسی را به مخاطبان کتاب آموزش دهند. در نقد این کتاب ایرادهای وارد به مترجم، شامل توضیحندادن مفاهیم در پانوشتها، ارائهنکردن نمایه و واژهنامه است. همچنین مؤلفان به دلیل رعایتنکردن ساختار آموزشی و آکادمیک، بیتوجهی به درج نکات مهم در پایان هر بخش و طرح پرسش و پاسخ، مورد انتقاد واقع شدهاند.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |